Rock + Dangdut = Rockdang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...


SHAH ALAM, 16 Jun - Dewan Pemuda PAS Selangor akan mengadakan perhimpunan membantah konsert Ratu Rock, Ella dan Ratu Dangdut, Mas Idayu jika kerajaan negeri tidak mengambil tindakan terhadap memorandum bantahan yang dihantar kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Ketua Pemuda PAS Selangor, Ustaz Solihin Mokhyi berharap Tan Sri Khalid segera bertindak agar tidak mencetuskan ketidakpuasan hati rakan kongsi khususnya PAS dalam kerajaan yang baru diamanahkan oleh rakyat.

-hmmm...konsert ini dianjurkan oleh KDEB-Kumpulan Darul Ehsan Berhad (anak syarikat kerajaan negeri Selangor) sempena perlawanan bola sepak Piala Sultan Selangor pada Julai ni. Konsert pada sebelah petang dan perlawanan bola sepak pada sebelah malam.

heiii...sekarang ni seolah2 pelbagai usaha dilakukan utk memburukkan dan menggugat reputasi serta kredibiliti Pakatan Rakyat sebagai sebuah kerajaan baru di Selangor Darul Ehsan.

Dari isu babi, air percuma, janji manifesto, pengharaman Islam Hadhari dan terkini isu konsert ratu rock dan dangdut ini. Cuma yang jelas, serangan2 ini cuba menunjukkan kepada seluruh rakyat Selangor bahawa PR GAGAL utk menjadi sebuah kerajaan yg baik.

Dalam isu konsert ini, sepatutnya KDEB perlu memahami aspirasi rakyat utk menghidupkan suasana Islam di Selangor. JAngan la terlalu terikut2 dengan aspirasi UMNO lagi. Jika konsert ratu rock dan dangdut ini diteruskan, pastinya ia akan menjadi bahan oleh UMNO utk menghentam PR. Lebih2 lagi setelah 100 hari PR memerintah Selangor.

Memang masih ramai kakitangan kerajaan negeri yg kuat UMNO nya. So, memang payah utk mereka memahami dan melaksanakan aspirasi Pakatan Rakyat sebagai kerajaan Negeri Selangor.

Serangan luar dari pembangkang, Dr. Khir and the gang. Serangan dalaman, kakitangan/jabatan yg berfikrah UMNO.

So, camne? PR perlu memperkuatkan hubungan antara parti2 sebagai sebuah kerajaan campuran yg menghormati prinsip masing2. Kuatkan kerjasama siyasah antara parti, hubungan baik dgn istana, tadbir kerajaan dgn baik dan jgn melatah dgn pembangkang.

0 Comments:

Post a Comment




 

Blogger Template | Created by Adam Every