Wahai Teman, Bantu Aku.



Bismillahirahmaanirrohim.

Wahai saudaraku, hidup ini sungguh mencabar. Masing-masing punya ujian dan permasalahan hidup. Butuh memikirkan penyelesaian. Harap solusinya muncul melenyapkan kerunsingan.
Ingatlah, Allah Ta'ala tidak sesekali memberati hamba-Nya dengan perkara yang tidak mampu ditanggung oleh hamba-Nya.

Kita punya dua pilihan. Jalan Taqwa atau Jalan Fujur. Sila buat pilihan. Jalan Taqwa pastinya selamat. Jika tersalah langkah, berhentilah dari terus melangkah kerna nafsu dan Iblis terlalu gembira mengiring mu ke neraka jahanam. Palinglah ke belakang menuju jalan taqwa. Jangan sesekali bersedih hati, jangan putus harap. KERNA HARAPAN ITU MASIH ADA.
Allah Ta'ala Maha Pengampun.


.....kenapa kamu masih bersedih? Dosa-dosa yang berulang-ulang sesudah melafazkan kata-kata taubat? Wahai saudaraku, taubat bukan sekadar lafaz. Jgn jadikan lafaz taubatmu sebagai kata-kata dusta terhadap Penciptamu.

Wahai saudaraku, hadirkan rasa kesal dari lubuk jiwamu terhadap setiap kesalahan. Penuhilah dadamu penuh-penuh, dengan tekad dan azam untuk berhijrah. TEKAD, AZAM, KEMAHUAN, KERJA KERAS, DOA, TAWAKAL untuk BERUBAH@BERHIJRAH.

LAfazkanlah taubatmu kepada Allah Ta'ala sejujur hatimu. Biar air matamu membasahi pipimu. Biar Roqib dan 'Atid turut melihatmu. Ini urusan kau dan DIA.

Mudah-mudahan, taubatmu disambut oleh Allah Ta'ala. Mudah-mudahan kesilapanmu tidak berulang. Mengadulah pada Allah Ta'ala. Jgn putus harap........

-Cetusan rasa penulis setelah membaca artikel
'Taubat yang syaratnya gagal dipenuhi' dari Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat (sila klik di sini)

0 Comments:

Post a Comment




 

Blogger Template | Created by Adam Every