Amaran: Jgn keluar rumah 4 Mei ni.



Muhammed Mahdy Akef, Mursyidul Am Ikhwan Muslimin menyatakan bahawasanya mereka menolak sebarang bentuk polisi bagi mengukuhkan korupsi dan pemerintahan yang zalim. Ikhwan Muslimin turut menggalakkan apa sahaja usaha proaktif oleh rakyat bagi menyelesaikan permasalaha
n negara. Perubahan secara aman adalah tanggungjawab setiap rakyat Mesir.

Ikhwan Muslimin turut menyokong protes-protes aman yang menggesa kepada jalan keluar terhadap krisis-krisis dan penyelesaian kepada keadaan yang bertambah kritikal yang terpaksa ditanggung oleh rakyat Mesir.

Ekoran daripada sikap pihak berkuasa yang memandang sepi terhadap suara perubahan yang diinginkan oleh rakyat, Ikhwan Muslimin telah mengisytiharkan sokongannya terhadap gesaan untuk BERADA DI RUMAH SEPANJANG HARI PADA 4 MEI, dengan pengecualian kepada mereka yang bekerja di sektor perubatan, pusat2 khidmat awam dan para pelajar yang mengambil peperiksaan di mana-mana institusi.

Ikhwan Muslimin menekankan bahawa mereka menolak apa jua tindakan yang boleh mengakibatkan kecederaan dan kerosakan harta benda awam dan persendirian. Mereka turut mengulangi nasihat supaya mereka yang menyertai mogok ini agar tidak menjadikan protes aman ini kepada sebarang bentuk kekacauan dan huru-hara.

-p/s-Kepada pelajar2 foreigner yang duduk Mesir tu, ambil2 lah tahu pasal hal ehwal Mesir. Dok buka internet baca berita psl negara sendiri, org gaduh depan mata pulak tak nampak. emmm...boleh tak pakai pepatah 'kuman di seberang sungai dihebohkan, gajah di depan mata pula tak nampak'...hehe, ada ke pepatah ni?

Bagi mereka yang tak tahu, mcm2 masalah kat Mesir ni. HArga barang naik dan naik. Beratus2 org i.m kena tangkap. Masa pilihanraya baru ni, tinggal 20 orang je calon i.m. Yang lain semua kena tangkap sebelum bertanding. Ada ura-ura yang kuat, Gamal Mubarak akan ganti bapaknya nanti. Mogok 6 April lepas memperlihatkan suara kesengsaraan rakyat Mesir.

So, hati2 la kalau berjalan keluar nak pegi exam tu. Jgn lupa doakan untuk kebangkitan umat Islam di seluruh dunia. Jgn fikir hal diri sendiri aje....

Amaran: Jgn. keluar rumah 4 Mei ni. yang exam kena la pegi hehe. Solat jemaah kat masjid tu, kena la pegi. Jgn bagi alasan......

0 Comments:

Post a Comment




 

Blogger Template | Created by Adam Every